Voedingsadvies

De gezondheidsvoordelen van het eten van zeewier

Zeewier. You hate it, or you love it. Het eten van zeewier wordt steeds meer populair. Sushi, wakame in een salade. Zeewier zit bomvol met essentiële vitamines en mineralen. Zeewier is laag in koolhydraten en is laag in vet. Zeewier is een uitstekende bron van fosfor, calcium, jodium, magnesium, vitamine B, natrium en kalium. Vooral de soort Wakame is zet rijk aan calcium.

Informatief

Het getal op de weegschaal

Jezelf wegen op de weegschaal kan een meetinstrument zijn om bij te houden hoeveel je weegt, hoeveel je afvalt of bent aangekomen. Toch merken we vaak dat het onze humeur en motivatie beïnvloed. Als dat cijfer van je gewicht niet is wat je had gehoopt of verwacht, dan ben je teleurgesteld, verdrietig. En trekt het stoppen met alles enorm. Je wilt eigenlijk de handdoek in de ring gooien. Toch zegt dit gewicht niet alles over jouw gezondheid. Waar kun je nog meer op letten?

Leefstijl

Hoeveel stappen zet jij op een dag?

Hoeveel stappen zet jij op een dag? Wees eens eerlijk. Zit jij vooral, of houdt je echt bij hoeveel stappen je zet. Bijvoorbeeld met je smartphone of smartwatch of andere digitale stappenteller? Hoe belangrijk is bewegen en het zetten van de 10.000 stappen die je vaak hoort?

28 April

Leefstijl

Saboteer jij jezelf?

Wat is dat toch dat we onszelf saboteren? Terwijl we weten dat het ons weghoudt bij het bereiken van ons doel. Het zit ons dwars als we ons droomleven willen leven. 
Maar waarom saboteren we onszelf? Waarom doen we iets wel of niet, terwijl we weten dat het beter is om juist iets anders te kiezen. Tegen beter weten in?

21 April

Leefstijl

Quick-fix voor je leefstijl?

Wil je minder gewicht, dan zul je bereid moeten zijn om je eetgewoontes te veranderen. Wil je meer energie en je fitter voelen, dan zul je van die bank af moeten komen en gaan bewegen en sporten. Wil je af van die vervelend kwaaltjes en pijntjes, dan moet je in de spiegel willen kijken en erkennen dat je structureel iets moet veranderen.

14 April

Leefstijl

Gemotiveerd blijven in je gezonde leefstijl

Je hebt de stap gezet en bent begonnen met een nieuwe gezonde leefstijl. Je begint vol goede moed. De eerste dagen en weken gaan lekker. Maar als snel merk je dat het een enorme uitdaging is om het vol te houden. Want, eigenlijk wil je gelijk al resultaat zien. Want je doet toch zo goed je best? Was het maar zo simpel. Echter, een resultaat dat ook blijvend is kom niet in twee weken gemotiveerd werken. Het vraagt meer doorzettingsvermogen en ook discipline om het doel te kunnen behalen dat je graag wilt. Wat kun je doen om je eigen motivatie hoog te houden?

29 March

1 2 3 4 5 6 7 8