Voedingsadvies

De gezondheidsvoordelen van het eten van zeewier

Zeewier. You hate it, or you love it. Het eten van zeewier wordt steeds meer populair. Sushi, wakame in een salade. Zeewier zit bomvol met essentiële vitamines en mineralen. Zeewier is laag in koolhydraten en is laag in vet. Zeewier is een uitstekende bron van fosfor, calcium, jodium, magnesium, vitamine B, natrium en kalium. Vooral de soort Wakame is zet rijk aan calcium.

Voedingsadvies

Eet jij voldoende groente?

Vaak denken we dat we voldoende groente eten. Maar vaak hebben we niet door dat dit niet zo is. Ons lichaam heeft de vitamines en mineralen uit de groente wel nodig, maar ook de vezels voor het verbeteren van de spijsvertering. Ook zorgt het eten van voldoende groente ervoor dat onze darmen goed kunnen werken. Groenten zijn een belangrijke leverancier van voedingsvezels, vitamines en mineralen. Onderzoek toont aan dat groenten een positief effect hebben op je gezondheid. Ze verlangen de bloeddruk en en LDL cholesterol. Het voedingscentrum beveelt aan om 250 gram groente per dag te eten. Gebleken is dat slechts 2% van de bevolking in Nederland dit elke dag haalt. Hoe is dat bij jou? We overschatten vaak hoeveel groente we eten. Soms eten we slechts de helft van de aanbevolen hoeveelheid. Hoe zorg je ervoor dat je voldoende groente per dag eet?

22 March

Voedingsadvies

Vullen of voeden?

Wil jij je lichaam vullen of voeden? Om goed te kunnen functioneren is het van belang dat je elke dag de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Dit doe je door goede voeding. Wil je alle vitamines en mineralen binnenkrijgen die jouw lichaam nodig heeft, dan is het van belang om vers en gevarieerd te eten.

10 March

Voedingsadvies

De voordelen van het eten van eiwitrijke voeding

Het eten van eiwitten is van groot belang voor jouw gezondheid. Ze zijn betrokken bij vele processen in jouw lichaam en zijn een bouwstof. Een eiwitrijk eetpatroon verzadigt, ondersteunt bij de vetverbranding en helpt jou je lichaamsgewicht in balans te houden. Kies voor balans in je eiwitbronnen. Combineer de dierlijke met de plantaardige eiwitbronnen. Zorg dat jouw voedingspatroon rijk is aan veel groente, peulvruchten, noten, eieren, volkoren granen en vul het aan met af vlees of vis van goede kwaliteit. Dan krijg je alle essentiële voedingsstoffen binnen.

22 February

Voedingsadvies

De voordelen van Dry January

Ah joh, doe niet zo ongezellig. Eentje kan toch wel? Het is ‘gewoon’ om alcohol te drinken. Maar wat, als je dit nu eens een maand niet doet? Merk je dan verschil? Doe eens een maand zonder alcohol en merk wat de impact is op je leven.

07 January

Voedingsadvies

ik wil van mijn buikje af

Afvallen

20 November